Responsive beeldadvertenties in Google AdWords

Met de introductie van responsive beeldadvertenties speelt Google in op de verschuiving in de richting van mobile first. In dit blog leggen we uit wat responsieve beeldadvertenties zijn en wat je er mee kunt.

Wat zijn responsive beeldadvertenties? 

Responsive beeldadvertenties ('responsive display ads') zijn Google AdWords-advertenties die je kunt gebruiken in een display campagne. Deze advertenties hebben geen vast formaat en passen zich automatisch aan aan de website waarop deze wordt weergegeven. De advertenties variëren in design, formaat en grootte zodat ze altijd binnen de beschikbare advertentieruimte passen.

"Een display campagne is uitermate geschikt voor het vergroten van je naamsbekendheid"

Mobile first!

Dat steeds meer mensen hun smartphone gebruiken om online te gaan, is niet nieuw. Al sinds 2015 is meer dan de helft van de ruim 100 miljard zoekopdrachten per maand afkomstig van smartphones. Om ook deze mensen een goede gebruikerservaring te bieden, zet Google vol in op mobiel

Hoe maak je een responsive display advertentie? 

Omdat de advertenties responsive zijn, hoef je je afbeleding niet in verschillende formaten te uploaden. Je uploadt eenmalig een afbeelding, een logo en de te gebruiken teksten, en Google zal automatisch de responsive advertenties aanmaken. Een stap-voor-stap handleiding voor het maken van een responsive beeldadvertentie vind je op de support website van Google.

Display advertentie Dolphiq

Voordelen van een display campagne

Een display campagne is uitermate geschikt voor het vergroten van je naamsbekendheid en het verhogen van het aantal websitebezoekers. Een aantal voordelen van een display campagne op een rij:

Display campagne opzetten?

Wil je dat duizenden mensen binnen jouw doelgroep jouw bedrijf leren kennen? Als gecertificeerd Google Partner helpen we je graag verder!

Wil je weten of een AdWords-campagne iets voor jou is?

Laat het ons weten en we vertellen je er graag meer over!
Loading page...